آنتونیا شرکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران در خصوص فیلم "پسر آدم، دختر حوا" گفت: من هم این فیلم را فیلم استاندارد و آبرومندی در زمینه کمدی می دانم. البته در عالم سینما هیچ چیز استاندارد نیست. اما به هرحال سابقه چندساله رامبد جوان در عرصه کارهای کمدی به او کمک کرد شناختی پیدا کند تا از آزمون ساخت این کمدی روسفید بیرون بیاید.
وی در پاسخ به انتقاد عده ای از منتقدین که اعتقاد داشتند این فیلم بیننده را به شلیک خنده وا نمی دارد افزود: لازم نیست فیلم کمدی، حتما و الزاما تماشاگر را به شلیک خنده وادار کند. بهترین فیلم های کمدی در تاریخ سینما فیلم هایی هستند که کسی را به شلیک خنده وانمی دارند. اما در زمره بهترین های سینما و جزء کلاسیک ها هستند.
این منتقد سینمایی ادامه داد: در فیلم، لحظه هایی هست که مرهون هنرمندی بازیگر است. برخی بازیگران این فیلم توانسته اند بدون دلقک بازی و یا حرکات آکروباتیک و تنها با یک میمیک یا با یک بازی کلامی کمدی ایجاد کنند. این اثرات نگاه هنرمندانه به این ژانر است.
شرکا در خصوص بازی بازیگران زن در این فیلم و اساسا در فیلم های کمدی گفت: متاسفانه بازیگران زن در حوزه کمدی با مشکل مواجه هستند. زنان طبیعتا بیشتر از مردان دچار محدودیت در این عرصه هستند. حرکاتی در ژانر کمدی وجود دارد که شاید پهلو بزند به عالم انیمیشن و این حرکات زیادی و اضافی به خاطر ممیزی ها و وضعیت حجاب و ... نمی تواند در بازی بازیگران زن دیده شود. اما مردان، بهتر و بیشتر در این زمینه آزادی دارند و می توانند نقش آفرینی بهتری داشته باشند.
وی درباره بازی برخی از بازیگران از جمله "مهناز افشار" اظهار داشت: مهناز افشار دارد از "آتش بس" و شهرت آن استفاده می کند. حضور او یادآور محبوبیت آن فیلم است تا حضور یک کمدین موفق. البته علت عدم درخشش مهناز افشار این نیست که دستش بسته بوده و یا دچار محدودیت هایی از نوع محدودیت هایی است که درباره بازیگران زن کمدی مثال زدم.
این منتقد افزود: رامبد جوان اثبات کرد لازم نیست کمدی به هر کاری تن دهد تا خنده ایجاد کند. لازم نیست حتما در فیلم یک شخصیت چاق و دیگری شخصیت کوتوله و لاغر باشد تا یک اثر، به کمدی تبدیل شود. این فیلم در موقعیت های سالم و معقول ایجاد شده و در عین حال خنده ایجاد می کند.
آنتونیا شرکا درباره نوع بازی "رامبد جوان" نیز گفت: عده ای معتقدند که اگر جوان در نقش اصلی فیلم ظاهر می شد بهتر بود. البته او در این نقش هم غیر معقول نیست و باورپذیر جلوه می کند.
این منتقد در پایان با تاکید بر بازی درخشان حامد کمیلی در این فیلم اضافه کرد: البته نمی توان با یک فیلم درباره یک بازیگر قضاوت کرد. شاید توانایی کارگردان بوده که توانسته این بازی را از او بگیرد. اما معتقدم کمیلی توانایی هایی دارد که می تواند بازی های کمدی را خوب و درست اجرا کند. اما در عین حال باید منتظر ماند دید که در آینده از او باز هم این نوع بازی ها را خواهیم دید یا نه.
انتهای پیام/م ن/ش
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
نقد شفاهی "پسر آدم دختر حوا"
آنتونیا شرکا: رامبد جوان به پختگی در ساخت کمدی سالم رسیده است
آنتونیا شرکا رامبد جوان را به دلیل رسیدن به پختگی در عرصه ساخت کمدی ستود.
اخبار مرتبط
-
نقد شفاهی فیلم های روی پرده/محمود گبرلو:
"کیفر" اثری سرگرم کننده در راستای رشد فکری تماشاگر است
-
نقد شفاهی فیلم های روی پرده/ یک منتقد سینما:
"بیداری رویاها" یک اثر شتابزده است
-
نقد شفاهی "پسر آدم، دختر حوا"؛
خشایار الوند: بازی کمیک "حامد کمیلی" مرا شگفت زده کرد
-
نقد شفاهی فیلم "چهل سالگی"
"چهل سالگی" بازخوانی روابط دیروز ما در اجتماع امروز است
-
نقد شفاهی فیلم های روی پرده؛
امیرقادری: مصطفی زمانی پدیده "کیفر" است
-
نقد شفاهی فیلم های روی پرده/ سید ابراهیم بحرالعلومی:
"دموکراسی تو روز روشن" از "زم" انتظار نمی رفت
-
نقد شفاهی فیلم "چهل سالگی":
الهام طهماسبی: نقص اصلی در نقش است نه در بازی انتظامی
-
نقد شفاهی مجموعه های روی آنتن
شیخ حائری: "زیر هشت" کاملترین اثر سیروس مقدم است
-
نقد شفاهی "پسرآدم، دختر حوا":
گلاره محمدی: آبرومند است اما بسیار شبیه به "آتش بس"!
-
نقد شفاهی فیلم های روی پرده؛
اوج و فرودها در "کیفر" اعجاب آور است
ارسال نظر